Fot. TOMASZ MARKOWSKI /NEWSPIX.PL
GDANSK  03/08/2014
TOUR DE POLOGNE START
N/Z. RAFAL MAJKA

---
Newspix.pl *** Local Caption *** www.newspix.pl 
mail us: info@newspix.pl
call us: 0048 022 23 22 222
---
Polish Picture Agency by Ringier Axel Springer Poland
Fot. TOMASZ MARKOWSKI /NEWSPIX.PL
Majka razem z głównymi rywalami na mecie 18. etapu Giro
Ostatni przed decydującymi górskimi odcinkami etap Giro d'Italia wygrał Matteo Trentin z grupy Etixx-Quick Step. Rafał Majka dzielnie trzymał się z najlepszymi i pozostał na szóstym miejscu w generalce. Liderem nadal jest Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo).
Tomasz Kawczyński
27 Maj, 2016 10:17

Osiemnasty etap liczył 244 km i prowadził drogami Piemontu z Muggiò do Pinerolo. Trudności czekały na kolarzy dopiero w końcówce. 20 km przed metą usytuowano premię górską drugiej kategorii pod Pramartino. Potem zawodnicy zmagali się z niebezpiecznymi zjazdami, a na koniec czekała na nich 500-metrowa wspinaczka na odcinku brukowanym.

Liderzy nie przejmowali się ucieczką i w sumie przed peletonem do mety dojechało 23 kolarzy. Najszybszy okazał się Trentin, który w decydującej walce o etapowy sukces poradził sobie z Moreno Moserem i Gianlucą Brambillą.

Krótkie, choć sztywne podjazdy mogły zamieszać w klasyfikacji generalnej, jednak nikt z czołówki nie miał tego dnia słabszej nogi. Czoło grupy faworytów strzegła grupa LottoNL-Jumbo. Swoich pozycji pilnowali Alejandro Valverde, Vincenzo Nibali i Rafał Majka. Polak uważał na zjazdach, a pod górę starał się jechać tuż za liderem wyścigu.

Ostatecznie ze stratą 13 minut i 24 sekund do Trentina na metę wjechało 13 zawodników (Valverde, Kruijswijk, Majka, Nibali, Chaves, Zakarin, Jungels, Pozzovivo, Uran, Roche, Amador, Kangert, Montaguti). Z czołowej dziesiątki kilka metrów z tyłu zaplątał się jedynie Konstantin Siwcow.

Majka nadal jest szósty ze stratą 5:34 do różowej koszulki. W piątek jeden z kluczowych dla końcowych rozstrzygnięć etap z Pinerolo do francuskiego Risoul. Po drodze najwyższe wzniesienie tegorocznego Giro (Colle dell’Agnello), a meta położona na podjeździe pierwszej kategorii.